2013. jún. 13.

Fejes saláta



2 kisebb fejes saláta
1 liter víz
1 dl ecet
kevés só
néhány ek. kristálycukor
fokhagyma
olaj

A fejes salátát levelire szedem - a puhább és rondább leveleket kidobom -, átmosom, majd hagyom, hogy lecsöpögjön.

A fokhagymát karikára szelem, és olajban kicsit megpirítom. Ha megpirult, hozzáöntöm a vizet, az ecetet, beleszórok két csipet sót, és pár ek. kristálycukrot. Összekeverem, hagyom hogy feloldódjon a cukor, majd megkóstolom.

A salátára kb. 20-30 perccel a fogyasztás előtt ráöntöm az így elkészített levet, hogy közben össze tudjon érni.

Tapasztalataim:
Most először készítettem ilyen levet. Apránként adtam hozzá az alapanyagokat, először a vizet, és ecetet. Az ecettől elég savanyú lett a lé, így mindaddig, amíg megfelelőnek nem éreztem az ízét, addig kristálycukorral szelídítettem. Igazából csak kóstolgatás után tudjuk eldönteni, hogy mikor lesz pont jó a salátalé.

Miután jól összeforrt, félreraktam felhasználásig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...