2013. jan. 20.

Kefíres pogácsa

2 kocka élesztő (10 dkg)
1,5 dl tej
2 kávéskanál cukor

1 kg liszt

2 kocka margarin
1 nagy doboz kefir
4 tk. só
3 tojás

30 dkg reszelt sajt a pogácsába


1 tojás a pogácsa tetejére


A cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd azt a liszttel, tojással, margarinnal, sóval és kefirrel együtt jól összedolgozzuk. Meleg helyen 1-2 órát hagyjuk kelni, ezután ujjnyi vastagra nyújtjuk, reszelt sajttal megszórjuk, összehajtogatjuk, megint kinyújtjuk, és kiszaggatjuk pogácsaszaggatóval.


A tetejét tojással kenjük és reszelt sajttal szórjuk meg. Közepes lángon pirosra sütjük.


Megjegyzés: a kelesztés után kétfelé vettem a tésztát, mert elég nagynak bizonyult. Mikor a második adagot dolgoztam fel, véletlenül elfelejtettem ujjnyira nyújtani és hajtogatni, így az el is maradt, - csak simán kiszaggattam - de így is finom lett. Tetszés szerint lehet kicsi, közepes vagy nagy szaggatóval készíteni. Én vegyesen csináltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...