2012. nov. 17.

Anyu-féle cukorborsófőzelék

A recept forrása: Cey-Bert Róbert Gyula: A magyar konyha ízei c. könyve

1 kg zöldborsó
petrezselyem
olaj, liszt
só, bors, fokhagyma
tej

Olajat hevítek egy lábasban, és hozzáadom a borsót. Megszórom petrezselyemmel, sóval, borssal, és addig párolom, míg össze nem esik. 


 Ezután megszórom liszttel, elkeverem benne, és felöntöm 1-2 dl tejjel, és ugyanannyi vízzel. Összeforralom, utóízesítem, és ha kell még továbbsűrítem liszttel és vízzel vagy liszttel és keményítővel.

Feltéttel tálalom.

Tapasztalataim:
Általában azért nem írok arányokat, mert nem szoktam számolni főzés közben, hogy hány kanál lisztet adok hozzá - pl. ebben az esetben sem számoltam.

Megtaláltam az eredeti receptet, így bemásolom az arányokat:

1 kg cukorborsó
5 dkg vaj
1 csapot ek. liszt
1 cs. petrezselyem
egy kevés őrölt fehér bors

1 dl tej

A szüleim feltéttel szeretik, én feltét nélkül eszem a főzelékeket. Egyébként a címbeli különbség onnan adódik, hogy én nem így készítem, ez anyu sajátossága, még ha a recept nem is tőle származik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...