2013. nov. 12.

Halfasírt

egy konzerv olajos hal
két adag rizs
zsemlemorzsa, olaj
fűszerek, olaj

Nagyobb kiszerelésű konzerv tonhal felét használtam el, melyet összekevertem két adag maradék főtt rizzsel, fűszerekkel, és annyi zsemlemorzsával, hogy gombócot tudjak belőle formálni. Forró olajban pár perc alatt kisütöttem a halfasírtokat.

Tapasztalataim:
Nos, ez megint egy ötletelés volt. Pár hónapja már a hűtőmben várakozott egy konzerv tonhal, melynek az egyik feléből Halas rizst készítettem (recept a blogon fent van), a másik feléből pedig úgy gondoltam, hogy halfasírtot próbálok készíteni - egyiket se csináltam még sohasem.

A fagyasztómban mindig van valamennyi maradék rizs, de ebédről visszamaradt is jó, sőt frissen készített is. Halkonzerveket érdemes beszerezni annak, aki szereti, mert jól eláll, és gyors ebédet, vacsorát jelenthet egy húzós nap után.

A rizs mennyiségét nem mértem, de nálam már eleve adagonként van lefagyasztva. A lényeg az, hogy összhangban legyen a hallal - ne legyen túl rizses, se túl halas.

A zsemlemorzsa helyett használhatunk lisztet, és beáztatott péksüteményt is. A fűszerezés egyéni. 

Nagyon jól fagyasztható, sőt én mielőtt beraktam a fagyasztóba, meghempergettem zsemlemorzsába a fasírtokat, egy tálcára tettem egymástól kellő távolságra, majd egy éjszakára a tálcán is hagytam. Másnap bezacskóztam. Forró olajban pár perc alatt megsül. Vigyázzunk, hogy ne essen szét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...