2013. nov. 2.

Zelleres-karalábés cukorborsófőzelék



kockára vágott zeller
kockára vágott karalábé
kb. fél kg zöldborsó
vegeta, petrezselyem
olaj, liszt, tej

Egy lábasban forró olajat hevítek, rádobom a zellert, karalábét, cukorborsót, megszórom petrezselyemmel, és addig párolom, míg össze nem esik. Ekkor lisztet szórok rá, és annyi tejjel és vízzel öntöm fel, hogy ellepje.

Puhára főzöm a zöldségeket, közben ízesítem vegetával, és még petrezselyemmel. A végén lisztet keverek ki vízzel csomómentesre, adok hozzá a forró főzőléből, eldolgozom benne, majd az egészet a főzelékhez adom. Felforralom, és ha nem lenne elég sűrű, akkor ugyanezt az eljárást megismétlem.

Tapasztalataim:
A sztori ott indult, hogy cukorborsófőzeléket készítettünk volna, ha lett volna annyi borsó, mire én kitaláltam, hogy dobjuk fel zellerrel és karalábéval. Így is lett, és nem bántam meg.

A fagyasztónkban mindig van többféle kockázott és cikkekre vágott zöldség, melyeket sok étel készítésénél tudok felhasználni.

A vegeta helyett használhatunk sót, és más fűszereket is.

Eredetileg a cukorborsófőzeléket úgy készítjük, hogy miután a borsó összefonnyadt az olajon, megszórjuk liszttel, de én sajnos most ennél a változatnál teljesen megfeledkeztem a staubolásról - lisztszórás -, így utólag kellett liszttel és vízzel besűrítenem. Az is egy jó megoldás, ha a főzeléket önmagával sűrítjük be, kinek-hogy tetszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...