2013. nov. 19.

Tepsiben sült töltelék

12 tojás
2 vöröshagyma
4-5 szelet kenyér
fél szál kolbász
2 kis konzerv májkrém
só, bors, vegeta
petrezselyem
mustár, olaj
szalonna (nálunk füstölt, főtt császár)

A tojásokat megfőztem. A kenyeret vízbe áztattam. A vöröshagymát olajon megpirítottam. A kolbászt összeaprítottam.

Egy tálban apróra törtem a tojást, hozzáadtam a pirított hagymát, fűszereket - só, bors, vegeta, mustár, petrezselyem -, a kolbászt, a kifacsart kenyeret, és a májkrémet. Jól összedolgoztam kézzel, közben kóstolgattam, hogy elég fűszeres-e.

A sütőt előmelegítettem. Egy tepsit kikentem olajjal, belesimítottam az összeállított masszát, majd a tetejére szalonnaszeleteket tettem.

Pirulásig sütöttem, de tűpróbával is ellenőriztem, hogy átsült-e.

Tapasztalataim:
Legközelebb kisebb adagot készítek, mert nagyon laktató. A sóval vigyázzunk, nehogy elfűszerezzük - így vagy só vagy vegeta kerüljön bele inkább.

A tetejére nem muszáj szalonnát tenni; szalonna helyett egyébként kolbászt is rakhatunk rá, ha éppen az van otthon. A májkrém és az apróra vágott kolbász szintén nem kötelező eleme a tölteléknek, én csak gondolatformán raktam bele, de nem rontotta el, az biztos.

Gazdagíthatjuk akármivel, csak a fantázia szab határt!

Valahol olvastam, hogy gombóccá formázva, zsemlemorzsába forgatva is el lehet készíteni, így talán gyorsabb, majd egyszer kipróbálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...