2013. nov. 23.

Natúr gyümölcslé télire

gyümölcs
Na-benzoát

A gyümölcsöt megtisztítottam, darabokra vágtam, és gyümölcscentrifuga segítségével kinyertem belőle a levet. Az összegyűjtött levet egy lábasba raktam, felforraltam, és néhány percig hagytam forrni. Közben a habját leszedtem, hogy szép, tiszta folyadékot kapjak.

Fertőtlenített üvegekbe töltöttem a forró gyümölcslevet, majd celofánnal lekötöttem a tetejét - két réteg celofánt használtam, mely közé egy csipet Na-benzoátot tettem -, és kupakkal lezártam a tetejét. Száraz dunsztba hagytam kihűlni.

Tapasztalataim:
Szőlőből, és almából készítettem, de ez utóbbit csak azonnali fogyasztásra. Nagyon finom lett a végeredmény, cukor nélkül is rendkívül édes ital!

Két üveggel készítettem natúr szőlőlevet, de még nem tudom, hogy mennyire lesz tartós. Pár hónap múlva biztosan kiderül, addig nincs értelme kibontani, mert nem hetekben gondolkodom a télre való készülést illetően.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...